Vezető: Goda Tibor
A vizsgálat kiterjed vasúti féktuskó-kerékabroncs érintkezési állapotának meghatározására a súrlódás figyelembevételével. Az érintkezési állapot alapján tranziens végeselemes hőtani vizsgálatot végzünk a BME Vasúti Járművek Tanszéken meglévő kísérleti berendezés segítségével. A hőtani szimuláció kiterjed a „hot spot” jelenség feltérképezésére és nyomon követésére. A vizsgálat harmadik része a kopásszimuláció lineáris kopási viselkedés feltételezésével. A feladat átfogó vizsgálata az utolsó lépésben az ún. „kapcsolt” megoldás, amely az érintkezési, hőfejlődési, hőtágulási és kopási folyamat egyidejű elemzését foglalja magába. Kapcsolódó feladat a fékezés utolsó fázisában bekövetkező „bólintás jelensége”, amely a féktuskó-kerékabroncs közötti akadozó csúszás (stick-slip) jelenséggel magyarázható. Ennek vizsgálatára kívánunk végeselem modelleket felépíteni és kísérleti vizsgálatokat is készíteni.