Vezető: Tettamanti Tamás
A motorizációs ráta folyamatos növekedése, a mindennapos közúti torlódások komoly externáliák megjelenéséhez vezetnek. Ezek feloldásához vagy csökkentéséhez új utakra lenne szükség, de az esetek többségében nem lehetséges a pályakapacitások további bővítése. Így inkább a meglévő hálózat jobb kihasználtságát kell elérni. A T1 jelű téma célja a városi járműforgalom és az autópálya egy-egy speciális irányítási problémájának a kezelése. A T2 téma célkitűzése a szállítási láncok képzésének kutatása; a folyamatok szervezési hatékonyságának és a tájékoztatásnak a fokozásával. A T3 téma a tér, az idő és jármű-karakterisztika szerint differenciált útdíj alkalmazásának hatáselemzését tűzi ki célul. A T4 téma a járműformációban való haladás kutatásával a közlekedési infrastruktúra nagyobb hatásfokú kihasználását célozza meg. A T5 téma a közlekedésbiztonság növelésének lehetőségét kutatja műholdas technológiák felhasználásával. A projekt mindegyik témája egy-egy önálló kutatási területet kínál, amelyek ugyanakkor erősen összekapcsolódhatnak egy esetleges megvalósítás során.
A terület struktúrális felépítése:
JKL-P4 (Közúti közlekedési hálózatok intelligens irányítása )
JKL-P4-T1 (A közúti járműforgalom modellezése és irányítása)
JKL-P4-T2 (Közlekedési alágazatok összekapcsolása telematikai eszközökkel)
JKL-P4-T3 (Korszerű útdíj-rendszerek a forgalomszabályozásban)
JKL-P4-T4 (Járműformációk irányítása)
JKL-P4-T5 (Közlekedési rendszerek térinformatikai támogatása)