Vezető: Németh Huba
Az európai autóipar – bár intenzív kutatásokat folytat az alternatív jármű hajtástechnológiák területén – az elkövetkező időszakban továbbra is a belsőégésű motorok fejlesztésében látja a járművek energiahatékonyság növelésének lehetőségét. A kutatási projekt ehhez az irányhoz kapcsolódik, alapvetően a hazai járműipar lehetőségeit kihasználva az alábbi súlyponti területekre koncentrál: a tranziens motorüzem hatásainak csökkentése, a motor megbízható üzemanyag-ellátása és az égésfolyamatok reakciókinetikai modellezésének kutatása.
A terület struktúrális felépítése:
JKL-P1 (Belsőégésű motorok hatásfok növelése)
JKL-P1-T1 (Belsőégésű motorok légmenedzsmentje)
JKL-P1-T2 (Motorok üzemanyag-ellátásának rendszerei)
JKL-P1-T3 (Égésmodellek összevetése, egyszerűsítése, generálása, érzékenység...)